Àlex Madariaga Venegas
Advocat i assessor legal especialitzat en Dret Administratiu i Tributari. Va formar part del Cos d'Inspecció i Tècnica Tributaria de l'Agència Tributaria de
Catalunya. Posteriorment, va ser tècnic avançat d'investigacions a l'Oficina Antifrau de Catalunya en l'Àrea de fundacions, consorcis i empreses públiques.
Per la seva inquietud per transmetre coneixements, actualment també realitza tasques com a formador d'opositors i per a les administracions públiques en matèries
de contractació pública, transparència, subvencions, hisenda pública i procediment administratiu.
Formació
- Llicenciat en Dret per la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED), 2006.
- Llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona (UB), 1999.
- Curs d'Adaptació Pedagògica (CAP), per l'Institut de Ciències de l'Educació, 1997.
- Doctorat en Dret Financer i Tributari, especialitat en procediments tributaris, UNED, Madrid.
Experiència professional
- Funcionari del Cos Superior d'Administració de la Generalitat de Catalunya 2004-2009.
- Funcionari del Cos d'Inspecció i Tècnica de l'Agència Tributaria de Catalunya 2009-2010.
- Des de setembre de 2010 fins desembre de 2012 en serveis especials a la Oficina Antifrau de Catalunya, organisme de control adscrit al Parlament, funcions
d'investigació de casos concrets d'ús o destinació irregular de fons públics o qualsevol altre aprofitament irregular derivat de conductes que comportin conflicte d'interessos, especialment en
l'àmbit de la contractació pública.
- Des de gener de 2013 fins juliol de 2014 assessor legal d'UGT Catalunya, en l'àmbit de Dret públic i transparència.
- Des del mes de julol de 2014 soci director del despatx professional Madariaga Assessors.
Docència
- Des de l'any 2004 formador d'opositors (habilitats nacionals, cossos superiors locals, autonòmics i nacionals) en les especialitats de Dret administratiu,
hisenda pública, contractació i subvencions.
- Professor extern de la Diputació de Barcelona des de l'any 2016 i de la Diputació de Girona des de l'any 2017. Formador d'empleats públics locals en l'àmbit de
la contractació administrativa, dret administratiu i hisenda pública
- Membre del consell de redacció del Centre d'estudis Adams (empresa destinada a la formació des de 1957), redacció i actualització de manuals publicat per
diferents cossos de l'administració pública, en les especialitats de Dret administratiu, hisenda pública, contractació pública, contractació i subvencions.
- Ha realitzat formació interna a diverses entitats, tant públiques com privades, sobre matèria fiscal, dret administratiu, contractació i
transparència.
Altres
- Membre d'Attac Catalunya, conferenciant sobre frau fiscal i paradisos fiscals. Ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació (la Sexta Columna, Tv3 el Confidencial, La Vanguardia, la Directa)
denunciat pràctiques abusives
- Ha participat com a expert en la Comissió d'Investigació del Parlament Europeu sobre els Papers de Panamà (Comissió PANA)
- Ha participat en el 3r Congrès d'Economia i Empresa amb amb l'article Frau fiscal. Avaluació dels sistemes de vigilància.https://www.scipedia.com/public/MADARIAGA_2017a
- Ha realtizat cursos de formació pel personal auditor de la Sindicatura de Comptes, la Universitat Pompeu Fabra i l'Agència de Residus de Catalunya
Maria José Bara Iniesta
Llicenciada en Dret a la UB any 1985
Preparació d'oposicions a judicatura anys 1989-1992
Curs d'especialització en Dret Tibutari 1987
Curs d'especialització en Dret laboral 2015
Daniel Panyella i Callao
Advocat per compte propi, núm. Col·l. 31.033 de l'ICAB, en les branques de dret
del Treball i de la Seguretat Social, i Contenciosa-Administrativa des del setembre de 2005.
Des del febrer de 2003 fins al setembre de 2005 ha treballat al despatx
d'advocats Duran&Gàlvez en les àrees de dret laboral i administratiu.
Des de setembre de 1999 a setembre de 2002, funcionarí interí del cos superior
d'administració de la Generalitat al Departament de Presidència, àrea d'assessorament jurídic i normatiu.
Professor en matèries de formació d'opositors a l'academia ADAMS, en vàries
matèries de Dret Constitucional i Dret Administratiu, des de febrer de 2007 fins a l'actualitat, ja sigui en assignatures presencials com a través del campus virtual.
Professor a ESERP, des del curs 2002-03 fins al curs 2008-09, impartint vàries
assignatures amb les Ciències Polítiques i Règim de la Informació (Relacions Internacionals i Comerç Internacional, Creació i Recepció de l'Opinió Pública, Història de la Comunicació i Dret de la
Informació). Professor associat a la Universitat Autònoma de Barcelona, a la Facultat de Ciències de la Informació en la matèria de "Normativa de l'Activitat Publicitària" fins al passat curs
(2012-2013).
Josep Maria Guiu i Martí
Economista amb experiència en diversos sectors empresarials -també a l'Administració Pública- havent elaborat diversos Plans de Negoci per diferents tipus i
característiques d'empreses, entre aquestes també el complex esportiu municipal més gran de l'Hospitalet de Llobregat.
Formació
- Economista per la UAB (1997)
- Curs "Secretario Sociedades y Gestión Fiscal" (Universitat Abat Oliba)
- Curs post-graduat UB, "Curso Superior Gestión Financiera y Bursátil
- Curs "Gestió Hospitalària" ESADE
- Doctorat en Dret Financer i Tributari, especialitat en procediments tributaris, UNED, Madrid.
- Màster informàtica Sanitària Nixdorf i Generalitat de Catalunya
Experiència professional
SECTOR DE L'ENERGIA
- Consultoria economicofinancera (Administrador de "Josep G & Martí R SL)
- Elaboració de PLANS VIABILITAT d'empreses del sector energètic
- Informe Projecte Marie, Departament d'habitatge de la Generalitat: Estratègia i actuacions per al foment d'inversions per millorar l'eficiència energètica dels
establiments de comerç i locals/edificis d'oficines a Catalunya (en fase de realització)
- Recepció, anàlisi i avaluacions de projectes internacionals del sector (minicentrals hidroelèctriques a SÈRBIA/MONTENEGRO).
- Valoracions d'empreses i participacions socials per a la compravenda de tercers, Empresa familiar fotovoltaica.
ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
- Informe/anàlisi sobre el Pla Estratègic per tal de finalitzar l'execució del 1er Cinturó entre Sant Quintí i Passeig Maragall a la ciutat de
Barcelona.
- Dicatament per a la Junta de Compensació del projecte de transformació urbana de La Catalana (St. Adrià del Besòs).
- Estudi, informe i conclusions respecte al complex contracte de lloguer vigent a 50 anys d'una Entitat pública del sector sanitari a Barcelona.
- Disseny de l'estratègia i programa detallat del pla d'actuacions per a la dinamització socioeconòmica del barri EL PUIG de Sant Feliu de Guíxols.
- Participació en estudis de desenvolupament urbanístic i elaboració de dictàmens tècnics de determinades àrees de Barcelona.
- Informes de valoracions d'edificis, locals i terrenys de compra i/o lloguer per a Patrimoni de l'Ajuntament de Barcelona i propietaris privats.
SECTOR PRIVAT I PÚBLIC
- Elaboració del Pla Estratègic i programa d'actuacions per a la millora de posicionament del prestigi assitencial/docent/recersa d'una clínica privada de Barcelona (en
desenvolupament).
- Elaboració Plans d'Empresa per a concessions administratives de grans poliesportius municipals, Complex esportiu "L'Hospitalet Nord".
- Gestió d'Actius Inmobiliaris problemàtics d'Entitats Financeres: Catalunya Caixa i Banc Sabadell.
També ha estat Consultor "Roca Junyent Consultoria d'Empreses (RJCE)", Àrea immobiliària amb Sr. Paradell; director de G24 i TOPLAR; i project manager del GRUPO INMOBILIARIO
CONSTRUMAT, SL.