Assessorament a fundacions i associacions

Assessorament legal

 

L'àrea d'assessorament a associacions està enfocada a aquelles entitats sense ànim de lucre. Es realitzen funcions d'atenció, assessorament legal i orientació a responsables d'associacions, així com a persones particulars interessades en constituir associacions i fundacions.

L'orientació i assitència jurídica pretén recolzar el creixement del teixit associatiu tan arrelat a Catalunya, i resoldre totes les qüestions que han de fer front com a entitats, traduint el component jurídic a un llenguatge comprensible i accessible a tota persona física i jurídica que formi part de les associacions.

 

Entre d'altres serveis:

  • Constitució i dissolució d'entitats
  • Assessorament i recolzament jurídic
  • Redacció i modificació d'estatuts
  • Renovació de la Junta Directiva i comunicació al Registre
  • Tràmits de canvi de domicili i de denominació al Registre i Hisenda
  • Revisió dels llibres oficials obligatoris
  • Preparació i revisió de documents legals
  • Declaració d'Utilitat Pública
  • Redacció instàncies i certificats
  • Redacció de la documentació relativa als voluntaris de l'entitat
  • Revisió i assessorament dels contractes de prestació de serveis, arrendaments, etc.
  • Assessorament en matèria de transparència
  • Sol·licitud de subvencions o ajuts
  • Defensa jurídica de l'associació com la dels seus integrants en relació amb l'objecte de l'activitat

 

 

També oferim el més ampli assessorament necessari per desenvolupar qualsevol activitat pròpia de les entitats sense ànim de lucre que es complementa amb un suport en:

  • Comptabilitat ajustada al Pla de comptabilitat per fundacions i associacions
  • Confecció i presentació dels models obligatoris d'IVA, impost sobre societats i retencions IRPF
  • Prevenció de riscos laborals
  • Compliment legal en matèria de protecció de dades

Assessorament fiscal

Una associació, o una fundació estan sotmesos a un conjunt cada vegada més ampli d'obligacions fiscals, a més del compliment legal en matèria de protecció de dades de caràcter personal, publicitat activa introduïda per la nova Llei de transparència, drets d'internet i pàgines web.

 

També oferim un ampli servei d'informació constant via telefònica que farà que estiguem en el dia a dia de l'activitat associativa o fundacional.

 

Gestionem les obligaciosn tributàries bàsiques:

  • Model 111. Declaracions de retencions IRPF: treballadors i professionals
  • Model 115. Declaració de retencions d'IRPF: lloguers
  • Model 180. Resum anual de retencions d'IRPF: lloguers
  • Model 190. Resum anual de retencions IRPF: treballadors i professionals
  • Model 182. Declaració de donatius
  • Model 303. Declaració trimestral de l'IVA
  • Model 202. Declaració de pagaments a compte de l'Impost sobre Societats
  • Model 347. Declaración informativa: declaració anual d'operacions amb terceres persones

Assessorament comptable

Assessorem de manera permanent a l'associació en la gestió diària de la comptabilitat per tal que aquesta sigui fiable en el seu contingut, i disposem d'un equip professional per portar directament les comptabilitats de les associacions si aquestes així ho requereixen.

 

  • Confecció de la comptabilitat
  • Disseny dels pressupostos de l'entitat
  • Assessorament sobre documents i llibres comptables
  • Gestió d'assentaments comptables
  • Assessorament sobre els models tributaris i calendari fiscal
  • Revisió de la comptabilitat
  • Pagament i nòmines

        Contacte:  931 38 90 54  

Horari:                                 Dilluns a dijous de 9.00h a 14.00h i de 16.00h a 20.00h Divendres de 9.00h a 14.30h

Madariaga Assessors-Advocats

 

Correu electrònic:

fiscal@madariaga-assessors.es

 

Si qualsevol dubte sobre els nostres serveis o bé  desitja concertar una cita, truqui'ns al número de telèfon:
931 38 90 54

Si ho desitja, també pot posar-se en contacte amb nosaltres a través del nostre formulari.


Versión para imprimir Versión para imprimir | Mapa del sitio
© Madariaga Assessors